Wspolpraca z firmami - jak zaczac?


Wielu blogerów chce rozpocząć współpracę z różnymi firmami, lecz nie wie od czego zacząć. Dlatego w tym poście, postaram się, przybliżyć Ci ten temat!

TAGI: MONTAŻ FILMÓW, MONTAŻ FILMÓW KURS, KURS MONTAŻU FILMOWEGO, SZKOŁA MONTAŻU FILMOWEGO, MONTAŻ FILMU, MONTAZ FILMU, montaż filmów dla początkujących, kurs montażu filmowego, nauka montażu filmów, kurs montażu filmu, kurs montażu filmów, kurs montażu filmowego Kraków, kurs montazu filmów, kurs montazu filmow, kurs montazu filmowego, kurs montażu filmowego online, kurs montazu filmowego online, montaż filmu, kurs montażu, nauka montazu filmów, kurs montażu filmowego, kurs montazu filmowego, podstawy filmowania i montażu


Na początek wybierz firmy, które pasują do tematyki Twojego bloga np. pisząc o modzie, próbuj nawiązać współpracę z firmami odzieżowymi.
Jeżeli już wybrałeś odpowiednią firmę, napisz do niej maila. W wiadomości podaj podstawowe informacje na temat swojego bloga oraz zasad współpracy m.in. o czym i od jak dawna piszesz, jak popularny jest Twój blog, oraz na czym ma polegać współpraca. Napisz o pozytywach, jakie firma może czerpać, dzięki współpracy z Tobą.
Poniżej znajduje się wzór prośby o współpracę. W żółte pola wpisz swoje dane, pamiętaj aby napisać o korzyściach płynących ze współpracy z Tobą. Wspomnij o swoich czytelnikach, ponieważ, to oni będą odbiorcami reklamy. Podaj ich średni wiek, zainteresowania, zasugeruj, że Twoi czytelnicy to idealna grupa docelowa reklamy.


TAGI: MONTAŻ FILMÓW, MONTAŻ FILMÓW KURS, KURS MONTAŻU FILMOWEGO, SZKOŁA MONTAŻU FILMOWEGO, MONTAŻ FILMU, MONTAZ FILMU, montaż filmów dla początkujących, kurs montażu filmowego, nauka montażu filmów, kurs montażu filmu, kurs montażu filmów, kurs montażu filmowego Kraków, kurs montazu filmów, kurs montazu filmow, kurs montazu filmowego, kurs montażu filmowego online, kurs montazu filmowego online, montaż filmu, kurs montażu, nauka montazu filmów, kurs montażu filmowego, kurs montazu filmowego, podstawy filmowania i montażu


Wzór prośby o współpracę:

Tytuł: Prośba o współpracę.

Dzień dobry,

niniejszy list jest propozycją współpracy firmy Adidas z moim blogiem blogowapasja.pl. Współpraca polegałaby na recenzowaniu przedmiotów oferowanych przez firmę Adidas. Bloga prowadzę od 3 miesięcy, ma on 90000 odsłon i ponad 650 obserwatorów. Na blogu oraz w recenzji umieszczę logo firmy Adidas, wraz z linkiem, do oferty sklepu.

Liczę na pozytywne rozpatrzenie prośby.

Kontakt:

blogowapasja@gmail.com

Jan Kowalski

Pozdrawiam.

Mam nadzieję, że post ten, pomoże Ci nawiązać współpracę z firmami.

Do dyskusji zapraszam w komentarzach.


38 komentarzy:

  1. ja też mam swj tekst standardowy

    OdpowiedzUsuń
  2. Tekst standardowy sie nie zawsze sprawdza,musisz wyjasnic dlaczego wybrale/as ten produkt i podać pomysl wykorzystania.
    Jesli bedziesz pisać standardowo do wszystkich mozesz spotkać się z odmową lub calkowitym brakiem zainteresowania.Ważne aby zachować oficjalny ton listu i dać odczuć,że na tej wspolpracy Nam zależy,a nie traktowac to jak darmówkę która się należy

    OdpowiedzUsuń
  3. Koncerny mają programy partnerskie z których warto korzystać.Przykład z firmą niech pozostanie ale proszę nie zapominać o portale firmowe mają software ,które sprawdza odsłony i realnych gości.Dodam że polskie portale nawet blogerskie lekceważą przepisy prawne gdyż dobra domena to również rejestracja jako marki towarowej w urzędzie patentowej.Profesjonalizm oczekuje szacunku dla siebie ale i dla przyszłych kontaktów.Czy szkoda 500 zł przykładowo inwestycji dla urzędu patentowego?Pan na Facebook jest administratorem grupy Blogerzy....Tam podałem link do firmy z której warto korzystać.Ta firma ma skrypt sprawdzający tak jak wiele firm odsłony nawet lepszy od alexa.com(moja prywatna opinia) dlatego argumenty odnośnie odsłon nie przekonują partnerów chyba że zaczynają się od 10.000 dziennie ale to jest inny temat.Serdecznei pozdrawiam.....

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Tobie już wiem jak na przyszłość napisać do takiej firmy list :) Dzięki za pomoc ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry i przydatny post. Oby tak dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Post na pewno przydatny :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zrobiłaś to, że masz tylu obserwatorów w tak krótkim czasie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy muszę do takiej marki pisać w języku angielskim? Mam jeszcze jeden problem a mianowicie mój blog ma 23 obserwatorów i 4000 odsłon jest to bardzo mało czy jest szansa że zgodzili by się na taką współpracę? Poniżej link do mojego bloga:
    secret-fashion-men.blogspot.com
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli firma jest Polska lub z odziałem w Polsce, to nie trzeba pisać maila w języku angielskim. 4 tysiące wejść to faktycznie mało, nie wspominając już o obserwatorach. Jednakże są firmy które nie patrzą na statystyki bloga i współpracują ze wszystkimi. Warto spróbować napisać ;)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
    2. A mógłbym prosić o przykłady takich firm? Jeśli nie tu to na maila :)

      Usuń
    3. Już w czwartek, pojawi się post ze spisem firm, które współpracują z blogerami :)

      Usuń
  9. Prima Aprilis był jakiś czas temu, bo chyba nie chcesz twierdzić że pisałeś to na serio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że na serio.

      Usuń
    2. Dżizas... to zmień tytuł wpisu na coś w stylu "Jak popełnić blogowe samobójstwo", "Co zrobić, żeby zniechęcić do siebie firmy", albo chociaż "Jak nie pisać biznesowych maili".

      Wtedy od razu zapodam linka dalej, bo to będzie cenna i sprawdzona wiedza. Niewątpliwie zaprezentowana przez odpowiedniego człowieka.

      Usuń
    3. Pozwól, że miernikiem skuteczności tego szablonu, będą ludzie, którzy dzięki niemu nawiązali współprace. Niewątpliwie, z oczekiwaniem czekam na Twoją bezpodstawną oraz niczym nie uargumentowaną odpowiedź, przepraszam, opinie.

      Usuń
  10. O tak... masz absolutną rację że miernikiem powinni być ludzie, którzy nawiązali WSPÓŁPRACĘ, a nie ludzie którzy WYŻEBRALI produkty do "recenzji", chociaż recenzja to złe słowo.

    Przecież ten "list" ośmiesza każdego kto go wysyła i robi z niego totalnego debila, na którego nie warto tracić czasu celem nawiązania WSPÓŁPRACY (podkreślam to słowo, bo może kiedyś zrozumiesz co ono znaczy).

    "niniejszy list jest propozycją współpracy firmy Adidas z moim blogiem"
    Powyższy cytat jasno wskazuje, że nie potrafisz zbudować poprawnie zdania w języku polskim i faktycznie nadajesz się jedynie do zamieszczania "recenzji".

    Żebyś się nie pocił w zrozumieniu tego co sam(?) napisałeś wyjaśnię ci litościwie, że wspominany cytat wskazuje, że firma Adidas składa propozycję współpracy z twoim blogiem. Rzeczywistość jest zgoła odmienna, ale wiele czasu minie zanim załapiesz ten niuans.

    Tyle argumentacji, więcej nie będzie żebyś się nie przytłoczył nadmiarem nieznanej ci wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze primo:
      "(...) nawiązania WSPÓŁPRACY (podkreślam to słowo, bo może kiedyś zrozumiesz co ono znaczy)." nie widzę, żadnego podkreślenia.
      Drugie primo:
      Forma jakiej użyłem, jest w 100% poprawna.
      Trzecie primo:
      Nie podajesz innych przykładów, bo ich nie ma. Zresztą, przywołany, aż jeden błąd jest również błędnym przykładem.

      Podtrzymuję swoje zdanie, nie masz żadnych argumentów, wystawiasz bezpodstawną opinie nie mającą żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Przywołane przez Ciebie błędy, są niedorzeczne.

      Usuń
    2. List jak list, według mnie jest poprawny, chociaż faktycznie nad przywołanym błędem długo się zastanawiałam, niemniej jednak jest poprawny, ponieważ autor nie użył przecinków, które wskazywałby na to, że współpraca jest propozycją firmy Adidas.
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
    3. 1. Marcin ma rację - zdanie wprowadza w błąd.
      2. Po co pisać w pierwszym zdaniu czym ma być list? Zapowiedzią jest już tytuł, lepiej od razu przejść do rzeczy.
      3. Poza tym prośba o współpracę brzmi trochę żebraczo - nie lepiej "propozycja współpracy"? W końcu to transakcja wiązana, korzystają obie strony, po co się tak płaszczyć?

      Usuń
  11. "nie widzę, żadnego podkreślenia."

    To stwierdzenie sprawia, że jakakolwiek dyskusja jest zupełnie bezcelowa. Teraz doskonale rozumiem dlaczego skupiasz się na "recenzowaniu" produktów.

    Drzwi do "kariery" stoją przed tobą otworem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo nie, nie mój drogi. Nie wiem na jakiej podstawie, śmiesz sądzić, że nie wiem na czym polega współpraca, w dodatku to zdanie dopisane w nawiasie... nie mam zamiaru Ci niczego udowadniać. Krótko skomentowałem Twoją brednię, jak zwykle, zgodnie z prawdą, lecz jak widać brak argumentów z Twojej strony, prowadzi tylko do bezpodstawnych i śmiesznych stwierdzeń - które nic nie wprowadzają do rozmowy.
      Poza tym, informacja "Teraz doskonale rozumiem dlaczego skupiasz się na "recenzowaniu" produktów.", domyślam się, że również jest wytworem Twojej wyobraźni, ni jak mającej się do rzeczywistości.

      Usuń
  12. Tak, Maniuś... tak...
    Mój ty guru blogosfery...

    Jak coś to pisz do mnie na Bedryczów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałem, brak argumentów, oraz nic nie wnoszące zdania które wplatasz w naszą konwersację, doprowadziły do jej zakończenia.
      Mimo wszytko, pozdrawiam.

      Usuń
  13. Sorry,ale tandetny list ,sam tytuł już by mnie odrzucił "Prośba o współpracę" . Prośba ? Serio?
    Blogerzy mają PROSIĆ ?!
    Ouuu bullshit....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo dużo blogów a mało firm, trzeba się prosić.

      Usuń
    2. Maniek pieprzysz jak nie zdrowa dupa za przeproszeniem...
      To my robimy łaskę firmie, ze zgadzamy się na tania reklamę...
      Firma nie musi płacić wtedy dużych sum pieniędzy innym mediom.

      Usuń
    3. Gośka masz rację !! :) A tak na marginesie prosi się, ale świnia...

      Usuń
  14. Świetny post !
    Super że to przybliżyłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  15. ja tam nie uznaję takiego żebractwa... będzie mieć spoko bloga to firmy same przyjdą!

    OdpowiedzUsuń
  16. Szczerze mówiąc nie napisałabym takiego emaila jak podałeś jako przykładowy. Nie przekonał mnie ani trochę. Przy pisaniu trzeba się bardziej wysilić i napisać coś od siebie.
    Sam pomysł bloga bardzo mi się podoba i chociaż ten post nie urzekł mnie i tak czekam na kolejne porady dla blogerów :)

    Pozdrawiam,
    inspire-someone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. A skąd brać emaile firm? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest spis firm: http://www.blogowapasja.pl/2014/05/te-firmy-chca-z-toba-wspolpracowac.html :)

      Usuń
  18. Wydaje mi się, że jeśli ktoś prowadzi swojego bloga (czyli zakładam, że nie ma problemów z wysławianiem swoich myśli) to raczej nie powinien on potrzebować ani przykładowej prośby o współpracę, ani nie powinien mieć on trudności z samodzielnym znalezieniem adresów mailowych do firm.
    A jakość tego listu też nie jest powalająca, bo ja bym nawet na niego nie odpisała osobiście, ale przyjmuję, że po prostu chciałeś dać mega ogólny zarys jak to ma wyglądać.
    Wyznaję zasadę, że jak ktoś będzie chciał z nami współpracować to sam nas znajdzie i tyle. Jak znam życie to ten post przyczynił się do zaspamowania takich marek jak Adidas, Nike mailami od nołnejmów.

    OdpowiedzUsuń
  19. jeśli blog ma mało obserwatorów ale dosyć dużo wyświetleń i komentarzy to jest możliwość żeby przyjęli taka prośbę ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam,

    jestem przedstawicielem sieci afiliacyjnej Velgid.com. Współpracujemy z wieloma sklepami internetowymi i markami. Jeżeli chcesz rozpocząć współpracę polegającą na promowaniu marek w zamian za pieniądze to zapraszam na email - marcin@velgid.com

    OdpowiedzUsuń
  21. A jak jest zagraniczna firma to pisać tak samo tylko po angielsku ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Założyłam Blog parę dni temu. Mam dopiero (bądź aż;)) 101os siedzących a liczba odsłon wpisów (różnych) to od 100-770... Jak zatem uzyskać złapać wsparcie ze strony mediów?

    OdpowiedzUsuń